Onanista vybavení: nejnižší úroveň 1 Tito muži (a jsou to vždy muži) nemají zájem o umění či fotografii, protože nemají duši. Bez duše nemohou vyjádřit své pocity a představivost, a proto jejich fotografie, když už nějaké vytvoří, jsou hrozné. Tito lidé mají analýzu paralýzu a nikdy nic nedokážou. Má něco společného zírání přes mikroskop na testovací fotografie v recenzích s fotografovaním svítání v parku Joshua Tree? Samozřejmě nic. Tím hůř, čas promarněný zkoumáním recenzí, je čas, který netrávíte učením se užitečných aspektů fotografie a taky čas, který jste mohli strávit samotným focením. Testujte pouze, abyste věděli jak se zařízení chová a pak běžte hned fotit. V jádru je zajímá pouze vybavení. Pokud je necháte, budou mluvit hodiny o jejich vybavení, ale když se zeptáte na jejich portfolio či fotografie jejich chvástání odcupitá pryč. Většina z nich má technické koníčky, jako strojírenství, počítače a věda. Snaží se příliš dát na číselné hodnocení vybavení a zapomínají na fakt, že fotoaparáty či grafy z recenzí, nemají co dočinění s duchem fotografie. Protože se příliš snaží změřit výkon fotoaparátu, dali jsme jim přezdívku "Onanisté". Bohužel, hodně jich brouzdá po KenRockwell.com a hledá informace o výkonu fotoaparátů. Hodně jich si také hraje s audio vybavením, počítači či automobily. Milují tyto hračky stejně jako jejich foťáky a nikdy nebo zřídka je používají na to, pro co byly stvořeny. Ti mladši z nich, také hrají počítačové hry a angažují se v Chatu a surfovaní internetem. Starší z nich vstupují do klubu fotoaparátů ( Měli by jste se stát členy fotografických klubů, ale nikdy klubů vlastníků určitého vybavení, protože umění je subjektivní věc a nemůže být hodnoceno číselně ). Obdobně, tito lidé nikdy nevytvoří nic pozoruhodného s jejich vybavením, ale jistě jsou nadšení i tím, že tyto věci vlastní, objednávají nebo o nich mluví. Ignorují jeden druh vybavení, které opravdu pomáhá: osvětlení. Každý, kdo má docela dobré portfolio není onanista vybavení. Někdo, kdo má více fotoaparátů než dobrých fotek může být. Někdo, kdo má na stránkách většinou technické informace o vybavení a málo dobrých fotografií pravděpodobně je. Nikdy s takovými lidmi nemluvte, nečtěte jejich články a hlavně se jich neptejte na rady. Pro neznalého můžou tito lidé vypadat jako prameny vědění, ale jejich nemocná duše bez života Vás chce stáhnout do jejich osobního Pekla a zanést Vaši duši starostmi, o tom jak je Vaše čočka ostrá. Pokud o to začnete mít starosti, budete fotit jenom cihlové zdi a testovací grafy. Tyto lidi poznáte lehce. Pokud jste vydrželi číst až sem, většinou už jste někdy na jejich stránky narazili. Vždy mají spoustu informací o jejich vybavení a málo skutečně dobrých snímků. Dávejte si pozor na informace na těchto stránkách, pokud neobsahují fotografie, které obdivujete. Různí lidé jim dávají různé přezdívky. Tento článek tomu přidává více perspektivy. Musel jsem zrušit fotografie vybavení z mé stránky, protože tito lidé strávili více času díváním se na vybavení, než na moje fotografie. Bandwidth, za který platím byl sežrán těmito idioty hledajícími čočky, než aby se dívali na moji galerii, pro kterou tyto stránky vznikly. Proto jsou všechny tyto blbé stránky žluté, aby je boleli oči a nestrávili příliš mnoho času seděním na prdeli. Většina lidí, kteří mi píšou emaily s technickými dotazy a dotazy o vybavení, bohužel spadají do této nejnižší kategorie. Každý, kdo se snaží najít v některé z těchto úrovní, spadá asi taky na nejnižší úroveň. Hodně z nich stráví hodiny na internetu příspíváním do technických diskuzí jako Photo.net, www.dpreview.com a photocritique.net místo toho, aby fotili. Bohatý amatér: úroveň 2 To jsou ti amatéři, kteří mají hodně penež, koupí si hodně vybavení, které omezuje svobodu jejich projevu. Jsou to většinou muži a hodně jich je v důchodu nebo starých. Bohatí amatéři použivají Leica, Contax, Alpa, Hasselblads a Linhof 4x5s. To jsou skvělé foťáky, ale produkují stejné výsledky jako Zenit, Pentax, Bronica a Tachihara. Poslední dobou si tito idioti kupují speciální reportážní DSLR jako Canon EOS-1D nebo Nikon D1X, které produkují technicky horší výsledky jako klasické kinofilmy používané momentkářema. Ti ještě hloupější čekali na Contax N Digital za 7000 dolaru, který je méně použitelný než Nikon nebo Canon SLR a produkuje horší výsledky jako levné kinofilmové SLR. Špatní bohatí amatéři si myslí, že zmatené ČB fotky chudých lidí jsou umění. Někteří spadnou na nejnižší úroveň, protože se příliš soustředí na své vybavení a jiní začnou rovnou vytvářet skvělé umění, protože se nemusí o své vybavení starat, když už vlastní to nejlepší. Zpravidla někteří produkují dobré výsledky. Jejich dílo je buď skvělé nebo hrozné. Profesionální fotograf: úroveň 3 Profesionální fotograf je ten, který si vydělá 100% svého příjmu focením. Profesionálové se neživí vytvářením umění, ale tvorbou fotek na prodej. Většinou něco ví o svých nástrojích a můžou vytvářet slušné fotky, nicméně nemusí být schopni zachytit svou představivost. Samozřejmě, že i profesionálové můžou vytvářet skvělé fotografie, ale to jen když mají volno. Profesionálové utratí více za film a tisk každý měsíc než za vybavení za celý rok. Neexistují profesionální krajináři. Tito mají běžná zaměstnání nebo se o ně starají jejich manželky. Profesionálové používají Nikon SLR, Mamiya střední formát a Calumet 4x5" fotoaparáty. Nemůžou si většinou dovolit tak dobré vybavení, jako vášnivý amatéři. Pokud si nekupujete komerční fotografie nebo neznáte jednoho osobně, neslyšeli jste o profesionálním fotografovi. Ti co jsou v reklamách a tvrdí, že fotí tím či oným foťákem jsou většinou modelové. Profesionálové nemají osobní www stránky a nepíšou do časopisů. Tito lidé jsou amatéři. Momentkář: úroveň 4 Tohle je moje máma a většina lidí. Tito lidé chtějí vzpomínky, ne fotografie či fotoáparát. Momentkáři, kterí mají grafické cítění nebo jsou jinak visuálně nadaní, často produkují fantastické fotografie, které všichni obdivují. Tito momentkáři jsou umělci a ani o tom neví. Většinou se oblékají lépe než umělci, kteří si myslí, že jsou opravdu umělci. Věřte tomu, že fotky dělá fotograf, ne fotoaparát. Momentkáři používají point-and-shoot foťáky, nebo foťáky na jedno použití, které produkují stejně skvělé výsledky jako Leica, Nikon, Canon nebo Contax používané všemi ostatními. Amatér: úroveň 5 Lidé, kteří si vydělají méně než polovinu svého příjmu fotografováním jsou amatéři. To nemá co dělat s kvalitou jejich fotografií. Tito lidé milují focení. Dobří amatéři čistého ducha mohou přímo postoupit na úrověn umělce. Lidé, kteří fotí svatby, atd. o víkendech jako bokovku ke svému běžnému zaměstnání jsou také amatéři, pouze si účtují za své fotografie. Amatéři, kteří si myslí, že lepší fotoaparát zlepší jejich fotografie riskují, že spadnou na nejnižší úroveň onanisty vybavení. Příliš mnoho amatéru se nechalo zblbnout výrobci fotoaparátu, že potřebují lepší fotoaparáty, aby mohli dělat dobré fotky. Tato myšlenka je jedem vytváření umění. Amatéři, kteří se ztrácejí při tvorbě jsou připravení na cestu k osvícení. Být amatérem je dobré, z této úrovně je jednoduché postoupit na úrovneň umělce. Téměř všichni amatéři používají Canon SLR. Děvka: úroveň 6 Děvka je umělec, který prodává svou duši, za své umění bere peníze nebo drogy. Když se dostane na tuto úrověň dělá kompromis své představivosti. Proč? Protože když někdo spoléhá na prodávání své duše, aby si mohl vydělat na jídlo a živobytí, nemění svůj program, což znamená že nezkouší nové styly. Pokud si děvka svou prací vydělává léta, je nepravděpodobné, že se otevře zkoušení nových stylů, dokud stále potřebuje těsto ( peníze ). Umělec s prezentací ( když je jeho dílo vystavováno v galerii, nebo jeho dílo prezentuje jeho manažer stejně jako pasák své děvky ) může tuto prezentaci ztratit, když změní styl. Proto, komerční umění od určitého člověka se zřídka zlepší či změní. Styl, který jde na odbyt je všechno co zákazníci a pasáci ( manažeři ) chtějí vidět. Podívejte se na knihu o umění od Barnbauma. Je velice obtížné pro úspěšnou děvku změnit styl, když už je jednou akceptována. Umělec: Nejvyšší úroveň 7 Tohle je ta nejvyšší úroveň. Umělec zaznamenává svou fantazii v hmotné formě nazývané fotografie. Zaznamenává kouzlo místa či osobnosti, reálné či vymyšlené ve fotografii a divák na to reaguje. Umělec je úplný mistr svých nástrojů. Když vytváří umění, umělec přesahuje běžné bytí a jeho duše letí vzhůru a potkává se s tím co právě zachycuje. Když zrovna netvoří, učí se a zkouší své nástroje, ale když tvoří jeho nástroje se stávají rozšířením jeho mysli. Je virtuos technických věcí, o kterých při fotografovaní nepřemýšlí. Abych udělal hudební přirovnání, hudebník může schovávat své stupnice, ale když hraje vůbec nepřemýšlí o prstokladu. Je ztracen ve vášni. Stejně jako profesionální surfař, který má desítky surfů, nebo profesionální kytarista, který má desítky různých kytar, umělec má sadu foťáků, každý pro jiný účel. Stejně tak jiný umělec může mít pouze jeden foťák, nebo žádný. Na tom nesejde. Umělec se někdy obléká srandovně a má tendenci bývat dlouho vzhůru. Většinou nejraději fotí mladé atraktivní ženy a jsou na to hrdí. Nikdo nikdy nevidí jejich umění, protože mají špatnou schopnost se propagovat a je smutné, že většinou oni sami neocení svoji práci. Ti, kteří nespadnou na úrověň "Děvky", to znamená, že vlastně nikdy neuvidíme práci skutečného umělce, pokud ho neznáme osobně. Dobří umělci jsou většinou příliš rozpačití, aby ukázali svou tvorbu někomu jinému než tomu koho znají důvěrně, protože jejich tvorba je jejich duše. Umělci používají jakýkoliv fotoaparát, včetně pinholes a foťáků na jedno použití nebo velkoformátový 8x10. Používají cokoliv, aby mohli vytvořit to co chtějí. |