Mirek Srb Photography

Souboj na ohnisku 400mm

  

          Náhled na snímanou scénu

 

Krátké představení: převzato z oficiálních stránek Canoncameramuzeum.

  

Canon EF 300mm F 2.8 L IS:

  • uvedení na trh: 1999
  • konstrukce: 17 čoček ve 13 skupinách
  • nejkratší zaostřitelná vzdálenost: 2.5m
  • maximální zvětšení: 0.13x
  • hmotnost: 2,500kg

Canon EF 400mm F 5.6 L:

  • uvedení na trh: 1993
  • konstrukce: 7 čoček v 6 skupinách
  • nejkratší zaostřitelná vzdálenost: 3.5m
  • maximální zvětšení: 0.11x
  • hmotnost: 1,250kg

Canon EF 200mm F 2.8 L II:

  • uvedení na trh: 1996
  • konstrukce: 9 čoček v 7 skupinách
  • nejkratší zaostřitelná vzdálenost: 1.5m
  • maximální zvětšení: 0.16x
  • hmotnost: 0,765kg

Canon EF 100-400mm F 4.5-5.6 L IS:

  • uvedení na trh: 1998
  • konstrukce: 17 čoček v 14 skupinách
  • nejkratší zaostřitelná vzdálenost: 1.8m
  • maximální zvětšení: 0.2x
  • hmotnost: 1,360kg

Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS II USM:

  • uvedení na trh: 2010
  • konstrukce: 23 čoček v 19 skupinách
  • nejkratší zaostřitelná vzdálenost: 1.2m
  • maximální zvětšení: 0.21x
  • hmotnost: 1,490kg

Test:

Všechny testovací fotografie byly tentokrát snímány full frame digitální zrcadlovkou Canon 5D mark II ze stativu a s pomocí dálkové spouště. U objektivů vybavených optickým stabilizátorem byl tento stabilizátor vypnutý. Vzdálenost snímání byla 3,5 metru
U objektivů Canon 200mm F2.8 L a Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS II jsem použil telekonvertor Canon EF 2,0x I, u objektivu Canon 300mm F2.8 L IS pak telekonvertor Canon EF 1,4x II. Snímal jsem do RAWU a v programu Canon DPP pouze převedl do JPEGu se základním nastavením bez dalších úprav a bez doostření. Na snímcích je náhled ve 100 procentním zvětšení. Proti minulému testu se zrcadlovkou Canon 7D je na fullframu podle mě lepší kresba, což je hlavně vidět při použití telekonvertorů. I při použití telekonvertoru 2,0x zde nedochází k takové ztrátě ostrosti, samozřejmě je ale třeba víc přiclonit. Také se u všech objektivů zlepšil bokeh, zejména je to znatelné při použití objektivu Canon 100-400mm L IS, který na cropu neměl moc hezky rozmazané pozadí.

 

Ohnisková vzdálenost 400mm, snímáno s otevřenou clonou:

Při otevřené cloně je obrazová kvalita pevné čtyřstovky stejná jako světelná třístovka s telekonvertorem. Dobrou práci zde odvádí nový zoom Canon 70-200mm L IS II.

 

Ohnisková vzdálenost 400mm, přicloněno

Tady se už rozdíly mezi objektivy překvapivě stírají a oba zoomové objektivy se přibližují pevným sklům.

 

Ohnisková vzdálenost 600mm - použit objektiv Canon 300mm F 2.8 L IS + extender Canon 2,0x:

Pro představu přidávám ještě použití telekonvertoru Canon 2x s objektivem Canon 300mm F 2.8 L IS, kde je vidět, že na fullframu se použití telekonvertorů vůbec nemusíte bát.

 

Full frame versus crop, aneb Canon 7D versus Canon 5D mark II:

Objektiv Canon 100-400mm L IS kreslí na FF lépe než na cropu a má i výrazně hezčí bokeh.

 

          Canon 5D II, Canon EF 100-400mm F 4.5-5.6 L IS, 1/200, F 8, ISO 3200

 

          Canon 7D, Canon EF 100-400mm F 4.5-5.6 L IS, 1/250, F 5.6, ISO 1600